bip.gov.pl
RSS
A A A K
SmodBIP

Zgłoszenia padnięć zwierząt

To jest wersja archiwalna z dnia 29.09.2010, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Aktualizacja

Regulamin Organizacyjny

 

 

Regulamin Organizacyjny

Powiatowego Inspektoratu

Weterynaryii

w Mławie 

 

 

Ustalił:  

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Mławie

 

W uzgodnieniu z: 

Mazowiecki Wojewódzki Lekarz Weterynarii z/s w Siedlcach

 

30.04.2010


Rozdział I 

Postanowienia ogólne

 

§ 1

 

Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Mławie działa w szczególności na podstawie:

1)            ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz. U. z 2007 r., Nr 121, poz. 842, z póĹşn. zm.);

2)            zarządzenia nr  1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r.             w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. Min. Rolnictwa i  Rozwoju Wsi Nr 3, poz. 3 );

3)            niniejszego regulaminu.

 

§ 2

 

1.      Regulamin Organizacyjny, zwanym dalej „Regulaminem” określa szczegółową organizację i tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Mławie oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzących w skład Inspektoratu.

2.      Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

     1)      powiecie – naleĹźy przez to rozumieć powiat Mławski;

    2)      Powiatowym Lekarzu – naleĹźy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Mławie;

     3)      Inspektoracie – naleĹźy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w   Mławie;

   4)      Komórkach organizacyjnych – naleĹźy przez to rozumieć zespoły, samodzielne stanowiska pracy oraz pracownie określone w § 6 Regulaminu;

     5)      kierowniku – naleĹźy przez to rozumieć osobę kierującą zespołem.

§ 3

1.      Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz.

2.      Inspektorat zapewnia obsługę realizacji zadań Powiatowego Lekarza:

1)     wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej;

2)      jako dysponenta środków budĹźetowych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych;

3)      wynikających z odrębnych ustaw.

3.      Inspektorat jest państwową jednostką budĹźetową.

4.      Terenem działania Inspektoratu jest obszar powiatu;

5.      Siedziba Inspektoratu mieści się w Mławie.

 

Rozdział II

Organizacja Inspektoratu  

§ 4

1. Komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy, kierują kierownicy.

2. W zespołach, o którym mowa w § 11 i 12, kierownikiem moĹźe starszy inspektor weterynaryjny, a w razie jego braku inspektor weterynaryjny.

3. Schemat organizacyjny Inspektoratu przedstawia załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu

Rozdział III

Zasady realizacji zadań i kierowania pracą Inspektoratu 

§ 5 

1.      Powiatowy Lekarz wykonuje zadania przy pomocy Zastępcy Powiatowego Lekarza.

2.       Do kompetencji Powiatowego Lekarza naleĹźy w szczególności:

1)            zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków, nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie środkami budĹźetowymi i pozabudĹźetowymi;

2)            reprezentowanie Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyraĹźającymi stanowisko Inspektoratu oraz składanie innych oświadczeń woli w sprawach Inspektoratu;

3)            wykonywanie obowiązków i uprawnień zwierzchnika słuĹźbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie zakresów czynności pracowników Inspektoratu;

4)            udzielanie pisemnych upowaĹźnień do wykonywania określonych czynności lub podpisywania pism oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych;

5)            zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej;

6)            zapewnienie przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpoĹźarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w Inspektoracie.

  

§ 6

 

1.        W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza działalnością Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza. 

2.                 W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza Weterynarii i jego Zastępcy działalnością Inspektoratu kieruje pisemnie upowaĹźniony przez Powiatowego Lekarza pracownik.

3.      Powiatowemu Lekarzowi bezpośrednio podlega:

 

1)       Zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt

2)       Zespół do spraw bezpieczeństwa Ĺźywności pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych

3)       Zespół do spraw finansowo-księgowych

4)       Zespół do spraw administracyjnych

            5)    Zespół ds. odkaĹźania

           6)    Samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej

 

§ 7 

1.        Kierownicy  odpowiadają za:

1)  naleĹźyte zorganizowanie pracy zespołu i zapoznanie podległych pracowników z  obowiązującymi przepisami prawa;

2)  porządek i dyscyplinę pracy;

3)  merytoryczną i formalno-prawną poprawność załatwianych spraw.

2.      Kierownicy dokonują podziału zadań dla poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych oraz ustalają na piśmie propozycje zakresów obowiązków, które przedkładają Powiatowemu Lekarzowi do zatwierdzenia.

 

§ 8 

1.      Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.

2. Projekty aktów prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.

3.      Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych, powinny być parafowane przez:

1)        pracownika zajmującego się sprawą,

2)  kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest akt prawny;

3)                 głównego księgowego - w przypadku, gdy treść aktu dotyczy budĹźetu lub  ma  powodować skutki finansowe;

4)                 radcę prawnego pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym.

4.      Projekty innych pism i dokumentów powinny być parafowane przez:

1)      pracownika zajmującego się sprawą;

2)  kierownika komórki organizacyjnej, z którego zakresem działania związany jest dokument;

3)             głównego księgowego - w przypadku, gdy treść pisma czy dokumentu dotyczy budĹźetu lub ma powodować skutki finansowe.

5. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak równieĹź inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują:

1) Powiatowy Lekarz lub jego zastępca lub osoba, o której mowa  w § 6, oraz

2) Główny Księgowy lub jego zastępca albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upowaĹźniony przez Powiatowego Lekarza.

6. Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich merytoryczną treść, formę, a także za zgodność z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.

§ 9 

Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma, decyzje (w tym decyzje administracyjne) i inne dokumenty w sprawach, do załatwienia których zostali imiennie upowaĹźnieni przez Powiatowego Lekarza.

§ 10 

1.      Symbolikę oznaczania pism wychodzących z poszczególnych komórek organizacyjnych                     i stanowisk pracy określa załącznik nr 2.

2.      Obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu ustala w drodze instrukcji kancelaryjnej Powiatowy Lekarz.

Rozdział IV

Szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych 

§ 11

1.      Do zadań zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierząt naleĹźy:

 1) Zwalczanie zakaĹşnych chorób zwierzęcych, w tym między innymi:

a)  przyjmowanie zgłoszeń o chorobach zakaĹşnych zwierząt i prowadzenie dochodzeń epizootycznych celem potwierdzenia lub wykluczenia zgłoszonej choroby,

b)prowadzenie czynności związanych ze zwalczaniem ogniska choroby zakaĹşnej, w tym wydawanie zakazów i nakazów mających na celu zwalczanie choroby,

c) określenie wraz z rzeczoznawcami wartości rynkowej zwierząt w związku z likwidacją chorób zakaĹşnych i wypłacaniem odszkodowań.

d) prowadzenie systemu zbierania, przechowywania, analizowania, przetwarzania danych i przekazywanie informacji dotyczących występowania chorób zakaĹşnych zwierząt podlegających obowiązkowi zwalczania i obowiązkowi rejestracji, a takĹźe podlegających obowiązkowi monitorowania chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych oraz związanej z nimi oporności na środki przeciwdrobnoustrojowe.

e) planowanie prowadzenia kontroli zakażeń zwierząt i jej realizacja.

  2) Sprawowanie nadzoru w zakresie przestrzegania warunków weterynaryjnych przez nadzorowane podmioty,

  3) Sprawowanie nadzoru nad obrotem zagranicznym zwierząt i niejadalnych surowców zwierzęcych,

 4) Sprawowanie nadzoru nad obrotem drobiu.

 5) Pobieranie próbek do celów diagnostycznych przewidzianych urzędowo badań w trybie przepisów o zwalczaniu chorób zakaĹşnych zwierząt.

 6) Przygotowywanie harmonogramów badań monitoringowych na dany rok kalendarzowy

 7) Kontrola prawidłowości realizacji zadań wykonywanych przez lekarzy weterynarii wyznaczonych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w zakresie:

   a) ochronnych szczepień i badań rozpoznawczych, w tym monitoringu,

   b)pobierania prób do badań

         c) nadzoru nad spędami i innymi miejscami gromadzenia zwierząt,

         d) zadań koniecznych do likwidacji zagroĹźenia epizootycznego i epidemiologicznego,

 8) Kontrola prawidłowości wykonywania   odkaĹźania przez ekipę dezynfekcyjną.

 9) Przygotowanie projektów decyzji pierwszej instancji.

 10) Prowadzenie dokumentacji z wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości wynikającej z obowiązujących przepisów w formie papierowej i elektronicznej.

 11) Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz rolnictwa , Państwową Inspekcją Sanitarną , Wojskową Inspekcją Sanitarną , Państwową Inspekcją Handlową,               Agencją Celną oraz organami jednostek  samorządu terytorialnego.

 12) Stosowanie regulacji Unii Europejskiej w zakresie monitorowania i zwalczania

 13) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczących identyfikacji i rejestracji zwierząt oraz przemieszczaniem zwierząt .

 14) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujących zwierzęta gospodarskie.

15) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt.

16) Aktualizowanie weterynaryjnych planów gotowości.

17) Koordynowanie działań związanych ze zwalczaniem choroby Aujeszkyego u świń.

18) Sprawowanie nadzoru nad produkcją, pozyskiwaniem, konserwacją, obróbką, przechowywaniem, wprowadzaniem do obrotu lub wykorzystywaniem materiału biologicznego, punktami kopulacyjnymi, wylęgiem drobiu.

19) Sprawowanie nadzoru w zakresie spełniania warunków weterynaryjnych przez podmioty zajmujące się produkcją, pozyskiwaniem, konserwacją, obróbką, przechowywaniem, wprowadzaniem do obrotu lub wykorzystywaniem materiału biologicznego, wylęgiem drobiu, prowadzeniem punktów kopulacyjnych.


20) Wydawanie opinii co do zgodności z warunkami weterynaryjnymi określonymi przepisami Unii Europejskiej przedsięwzięć i zrealizowanych inwestycji, których realizacja jest wspomagana z Agencji Restrukturyzacji i modernizacji rolnictwa ze środków pochodzących z funduszu Unii Europejskiej, na wniosek podmiotu ubiegającego się o pomoc finansową.

                

21) Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza   Weterynarii  w Mławie lub osoby przez niego upowaĹźnione, nie objętych niniejszym zakresem czynności

2.      W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:

1)      Inspektor weterynaryjny ds. zdrowia zwierząt i zwalczania chorób zakaĹşnych;

2)      Inspektor weterynaryjny ds. zdrowia zwierząt i zwalczania chorób zakaĹşnych;

3)      Inspektor weterynaryjny ds. wymogów wzajemnej zgodności i IRZ;

4)      Inspektor weterynaryjny ds. ochrony zwierząt.

5)  Inspektor weterynaryjny ds. materiału biologicznego

 

§ 12 

1. Do zadań zespołu do spraw bezpieczeństwa Ĺźywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych naleĹźy:

1)   Sprawowanie nadzoru nad:

a)      wprowadzaniem na rynek zwierząt i ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego

b)      przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt

c)      przestrzeganiem zasad identyfikacji i rejestracji zwierząt oraz przemieszczaniem

zwierząt

d)     przestrzeganiem wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujących  

zwierzęta gospodarskie

2)  Współpraca i ewentualne uczestniczenie w kontrolach prowadzonych przez inne inspekcje (inspekcja farmaceutyczna, inspekcja jakości handlowej i artykułów rolno – spoĹźywczych, powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna, związek łowiecki etc.) w ramach określonych kompetencji.

3)  Monitoring oraz nadzór nad środkami Ĺźywienia zwierząt:

a)      wprowadzaniem na rynek środków Ĺźywienia zwierząt

b)      przestrzeganiem przepisów z zakresu środków Ĺźywienia zwierząt/pasz

c)      kontroli nad podmiotami działającymi w zakresie sektora paszowego

d)     pobieranie prób monitoringowych

4)  Nadzór nad podmiotami działającymi w sektorze ubocznych produktów pochodzenia

zwierzęcego.

5)  Przygotowywanie decyzji administracyjnych z zakresu sektora środków Ĺźywienia

zwierząt oraz ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego/utylizacji.

6)  Przygotowywanie materiałów w ramach prowadzonego postępowania

administracyjnego

7)  Udział w sporządzaniu planów rocznych i programów działania Inspekcji Powiatu

Mławskiego z zakresy swego działania

8)  Opracowywanie planów kontroli okresowych i sprawdzających oraz ich realizacja.

9)  Sprawozdawczość z zakresu środków Ĺźywienia zwierząt

10)  Konsultacje, doradztwo oraz szkolenia dla lekarzy weterynarii wolnej praktyki w zakresie środków Ĺźywienia zwierząt/pasz oraz nadzoru nad ubocznymi produktami pochodzenia zwierzęcego

11)  Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości innej niĹź wymienione w pkt.9

12)  Obsługa systemu RASFF

13)  Organizowanie właściwego nadzoru sanitarno-weterynaryjnego w miejscach uboju zwierząt rzeĹşnych i zakładach, w których produkcja środków spoĹźywczych oparta jest na surowcach zwierzęcego pochodzenia

14)  Sprawowanie nadzoru san. wet. w zakładach, ubojniach i przetwórniach mięsa

15)  Organizowanie badania zwierząt rzeĹşnych i mięsa w obwodach badania przez stworzenie odpowiedniej ilości obwodów i zabezpieczenie właściwej obsady personalnej

16)  Dbałość  o zaopatrzenie słuĹźby weterynaryjnej we właściwy zgodny z przepisami sprzęt konieczny do przeprowadzenia badań zwierząt rzeĹşnych i mięsa

17)  Wyznaczenie w rzeĹşniach i ubojniach stałych oznakowanych punktów poubojowego badania lekarsko-weterynaryjnego oraz sprawowania naleĹźytego ich urządzenia i funkcjonowania

18)  Kontrolowanie pracy i zgodności postępowania z obowiązującymi przepisami wszystkich pracowników weterynaryjnych wykonujących powierzone czynności w zakładach objętych nadzorem sanitarno-weterynaryjnym i obwodach urzędowego badania zwierząt rzeĹşnych i mięsa

19)  Kontrolowanie stanu sanitarnego i przebiegu produkcji oraz przestrzeganie przepisów sanitarno-weterynaryjnych wszystkich objętymi takim nadzorem w zakładach

20)  Podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nadzorem sanitarno-weterynaryjnym we wszystkich objętym takim nadzorem zakładach

21)  Opracowanie i wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o protokólarne kontrole stwierdzenia naruszenia przepisów sanitarno-weterynaryjnych we wszystkich zakładach na terenie rejonu działania objętych nadzorem oraz prowadzenie dalszego postępowania administracyjnego w wypadku zaistnienia konieczności egzekwowania wydanych decyzji

22)  Reagowanie łącznie z uĹźyciem środków karno-administracyjnych celem usuniecie przyczyn i skutków w wypadkach naruszenia obowiązujących przepisów sanitarno-weterynaryjnych

23)  Organizowanie szkoleń wewnętrznych podległych pracowników oraz instruktaĹźy i udzielanie porad fachowych podległemu personelowi w sprawach badania zwierząt rzeĹşnych i mięsa, higieny produkcji artykułów Ĺźywnościowych i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji, obowiązującej zgodnie z przepisami

24)  Przeprowadzenie badania odwoławczego wszystkich środków spoĹźywczych pochodzenia zwierzęcego w przypadku odwołań od decyzji Powiatowego Lekarza Weterynarii

25)  Współdziałanie z kierownictwem zakładów objętym nadzorem sanitarno-weterynaryjnym w zakresie szerzenia oświaty sanitarnej wśród załóg zakładów produkcyjnych

26)  Współpraca z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym na zasadach określonych odpowiednimi przepisami

27)  Sporządzenie odpowiedniej dokumentacji i sprawozdawczości oraz kontrolowanie prowadzonej przez podległy personel dokumentacji weterynaryjnej

28)  Kontrolowanie aktualności: świadectw uzdolnienia personelu pomocniczego, książeczek zdrowia zatrudnionego personelu weterynaryjnego w tym równieĹź badań okulistycznych

29)  Przestrzeganie przepisów BHP, a w szczególności spowodowanie urządzenia stanowisk pracy podległego personelu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami BHP

30)  Nadzór w zakresie epizootycznego zabezpieczenia nadzorowanych zakładów

31)  Prowadzenie nadzoru sanitarno-weterynaryjnego nad zdrowotną jakością środków Ĺźywienia zwierząt  w zakresie określonym obowiązującymi przepisami oraz warunkami weterynaryjnymi ich wytwarzania, pobieranie prób monitoringowych

32)  Przestrzeganie regulaminu pracy

33)  Sprawowanie nadzoru nad warunkami pozyskiwania mleka w gospodarstwach wraz z prowadzeniem dokumentacji: kontrola gospodarstw produkujących mleko, przygotowywanie zaświadczeń potwierdzających spełnianie warunków dla gospodarstw dostawców mleka, przygotowanie decyzji dla gospodarstw nie spełniających warunków strukturalnych, prowadzenie rejestru gospodarstw, z których mleko przekracza średnią liczbę geometryczną bakterii i komórek somatycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, przygotowanie decyzji dla gospodarstw, które przez 4 kolejne miesiące dostarczały mleko złej jakości, prowadzenie rekontroli w gospodarstwach, na które nałoĹźono obowiązki decyzjami administracyjnymi, pobieranie prób monitoringowych

34)  Sprawowanie nadzoru nad punktami odbioru mleka wraz z prowadzeniem dokumentacji: kontrola punktów odbioru mleka, przygotowanie decyzji dla punktów odbioru mleka nie spełniających warunków technicznych i sanitarnych, prowadzenie rekontroli punktów odbioru mleka, na które nałoĹźono obowiązki decyzjami administracyjnymi

35)  Kontrola środków transportu mleka

36)  Prowadzenie w gospodarstwach kontroli dotyczących spełnienia wymagań weterynaryjnych w zakresie higieny pozyskiwania mleka surowego, wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach produkcyjnych, wymagań higieny doju oraz wymagania minimalnych standardów w zakresie warunków utrzymania zwierząt określone przepisami obecnie obowiązującego prawa krajowego i wspólnotowego w tym zakresie, w celu wydania zaświadczenia do ARi MR w Warszawie

37)  Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza

       Weterynarii w Mławie lub osoby przez niego upowaĹźnione, nie objętych niniejszym

       zakresem czynności

2.      W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:

1)       Inspektor weterynaryjny ds. higieny środków spoĹźywczych pochodzenia zwierzęcego

2)       Inspektor weterynaryjny ds. higieny środków spoĹźywczych pochodzenia zwierzęcego

3)       Inspektor weterynaryjny ds. .środków Ĺźywienia zwierząt oraz nadzoru nad ubocznymi produktami pochodzenia zwierzęcego

§ 13 

1.      Do zadań zespołu do spraw finansowo – księgowych naleĹźy:

1)       Prowadzenie księgowości i spraw finansowych PIW zgodnie z obowiązującymi przepisami i planem budĹźetowym, a w szczególności:

2)       sporządzanie rejestru dochodów i wydatków budĹźetowych

3)       prowadzenie sprawozdawczości budĹźetowej w systemie FK oraz TREZOR

4)       sporządzanie planów finansowych dochodów i wydatków budĹźetowych

5)       rozliczanie środków na wydatki budĹźetowe w zakresie planów i dotacji celowych

6)       terminowe przekazywanie i rozliczanie dochodów budĹźetowych

7)       bieżące prowadzenie harmonogramu zapotrzebowania na środki finansowe w systemie TREZOR

8)       kontrola przygotowane dokumentacji księgowej

9)       kontrola pod względem rachunkowym dokumentacji w zakresie wydatków i dochodów

10)   Prowadzenie akt osobowych

11)   Prowadzenie kart urlopowych

12)   Prowadzenie spraw związanych z BHP

13)   Przestrzeganie zasad naliczania wynagrodzeń

14)   Prowadzenie kartotek wynagrodzeń

15)   Sporządzanie PIT roczne i miesięczne

16)   Sporządzanie list płac dla pracowników i lekarzy wyznaczonych przez Powiatowego Lekarza

17)   Rozliczenie z ZUS w programie „Płatnik”

18)   Prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych

19)   Dokumentacja wypadków przy pracy, w drodze do pracy

20)   Prowadzenie spraw związanych z ZFŚS

21)   Przestrzeganie obowiązujących przepisów i norm prawnych

22)   Przestrzeganie tajemnicy słuĹźbowej i państwowej

23)   Współpraca z ZUS i US i jednostką nadrzędną

24)   Sporządzanie sprawozdań statystycznych

25)   Prowadzenie ewidencji księgowej kosztów i rozrachunków

26)   Sporządzanie wydruków komputerowych

27)   Przygotowanie dokumentacji księgowej do ewidencji

28)   Prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wyposaĹźenia

29)   Sporządzenia przelewów

30)   Prace związane z planowaniem i sprawozdawczością budĹźetową

31)   Prowadzenie ewidencji w programie RKWIW

 

2. Główny księgowy odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych  i w ustawie o rachunkowości oraz realizację następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:

1)       Prowadzenie księgowości i spraw finansowych PIW zgodnie z obowiązującymi przepisami i planem budĹźetowym, a w szczególności:

2)       sporządzanie rejestru dochodów i wydatków budĹźetowych

3)       prowadzenie sprawozdawczości budĹźetowej w systemie FK oraz TREZOR

4)       sporządzanie planów finansowych dochodów i wydatków budĹźetowych

5)       rozliczanie środków na wydatki budĹźetowe w zakresie planów i dotacji celowych

6)       terminowe przekazywanie i rozliczanie dochodów budĹźetowych

7)       bieżące prowadzenie harmonogramu zapotrzebowania na środki finansowe w systemie TREZOR

8)       kontrola przygotowane dokumentacji księgowej

9)       kontrola pod względem rachunkowym dokumentacji w zakresie wydatków i dochodów

3.      W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:

 

1)       Główna Księgowa

2)       Inspektor ds. płacowo-kadrowych

3)  Referent ds. księgowych

 

§ 14

1.      Do zadań zespołu do spraw administracyjnych naleĹźy:

 

1)       Prowadzenie dokumentacji kancelaryjnej

2)       Pisanie pism

3)       Sprawdzenie dokumentacji w zakresie dochodów własnych pod względem rachunkowym raportów lekarzy dotyczących chorób zakaĹşnych, złoĹźonych oświadczeń i wystawienie rachunku dla usługobiorców

4)       Sporządzenie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych

5)       Obsługa interesantów z zewnątrz

6)       Rozliczanie kart drogowych

7)       Prowadzenie zamówień publicznych

8)       Sprawdzenie pod względem formalno-rachunkowym raportów lekarzy w zakresie dochodów budĹźetowych i chorób zakaĹşnych

9)       Nadzorowanie nad zachowaniem spójności oprogramowania wdraĹźanego i eksploatowanego przez inspektora

10)   Współpraca przy tworzeniu nowych aplikacji z ich wykonawcą oraz ulepszenie i wprowadzenie uzupełnień do uĹźytkowanych programów

11)   Administrowanie serwerami, siecią i systemami informatycznymi

12)   Wykonywanie bieżącej obsługi urządzeń informatycznych

13)   Prowadzenie napraw i konserwacji sprzętu komputerowego

14)   Przygotowanie oraz realizowanie umów z podmiotami zewnętrznymi na dzierĹźawę łączy i korzystanie z linii teleinformatycznych

15)   Prowadzenie merytorycznego i rzeczowego nadzoru nad eksploatacją sprzętu informatycznego i oprogramowania

16)   Archiwizowanie, przechowywanie i ochrona danych, w tym danych osobowych gromadzonych i przetwarzanych w stacji w formie elektronicznej

17)   Zapewnienie bezpiecznej wymiany informacji między komórkami inspektoratu oraz innymi instytucjami

18)   Zarządzanie strukturą serwisu internetowego i rozwijanie technologii ułatwiającej kontakt przez Internet

19)   Zabezpieczenie dokumentacji dotyczącej licencji oprogramowania na kaĹźdym stanowisku pracy

20)   Pełnienie funkcji inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego w rozumieniu ustawy z dn. 22.01.1999r o ochronie informacji niejawnych (T. jedn.  Dz. U. z 2005r nr 196, poz. 1631 z póĹşn. zmian.) w tym: dokonywanie bieżącej kontroli zgodności funkcjonowania sieci lub systemu teleinformatycznego ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa, dokonywanie kontroli przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji

21)   Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Mławie lub osoby przez niego upowaĹźnione, nie objętych niniejszym zakresem czynności

 

 2.      W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:

 1)       Inspektor ds. administracji

2)       Informatyk

 

§ 15

Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw obsługi prawnej należy:

1)      opiniowanie przedstawionych decyzji i postanowień w celu zapewnienia zgodności z prawem podejmowanych rozstrzygnięć,

2)      sporządzanie projektów opinii prawnych w sprawach dot. bieżącej działalności PIW w Mławie,

3)      opiniowanie pod względem formalno – prawnym projektów umów cywilno – prawnych,

4)      przygotowywanie oraz opiniowanie pełnomocnictw i upowaĹźnień,

5)      udzielanie odpowiedzi na przedstawione przez pracowników bieżące problemy prawne,

6)      reprezentowanie podczas postępowań przed sądami  powszechnymi,

7)      wykonywanie  innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Mławie lub osoby przez niego upowaĹźnione, nie objętych niniejszym zakresem czynności.

 

§ 16

1.Do zadań zespołu ds. odkażania należy:

               1)       Wykonywanie dezynfekcji po stwierdzeniu choroby zakaĹşnej

2)       Dbanie o sprzęt dezynfekcyjny

3)       Kontrole gospodarstw utrzymujących zwierzęta gospodarskie

4)       Zaopatrywanie w środki odkaĹźające

5)       Prowadzenie i obsługa samochodu do dezynfekcji

6)       Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza

7)       Wykonywanie obsługi codziennej samochodu

8)       Dokonywanie okresowych zmian oleju w silniku

9)       Dbanie o ogólna sprawność pojazdu samochodowego

10)   Rozliczenie się z paliwa i olejów

11)   Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpoĹźarowych

12)   Przestrzeganie regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku

13)   Weterynarii w Mławie lub osoby przez niego upowaĹźnione nie objętych niniejszym zakresem czynności

 

 2.W skład zespołu ds. odkaĹźania wchodzi: 

1)       Starszy weterynaryjny kontroler sanitarny

2)       Kierowca.

 

§ 17

 

Tryb pracy Inspektoratu określa szczegółowo regulamin pracy wprowadzony zarządzeniem Powiatowego Lekarza.

  

Wykaz załączników:

 

1.      Schemat organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii– zał. Nr 1.

2.      Wykaz symboli komórek organizacyjnych – zał. nr 2.



Opublikował: Piotr Baran
Publikacja dnia: 29.09.2010
Podpisał: Piotr Baran
Dokument z dnia: 28.09.2010
Dokument oglądany razy: 2 142