Zmiany wprowadzono z powodu: Aktualizacja
Regulamin Organizacyjny
Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Inspektoratu
Weterynaryii
w MĹawie
UstaliĹ:
Powiatowy Lekarz Weterynarii w MĹawie
W uzgodnieniu z:
Mazowiecki Wojewódzki Lekarz Weterynarii z/s w Siedlcach
30.04.2010
RozdziaĹ I
Postanowienia ogólne
§ 1
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w MĹawie dziaĹa w szczególnoĹci na podstawie:
1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz. U. z 2007 r., Nr 121, poz. 842, z póĹşn. zm.);
2) zarzÄ dzenia nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. Min. Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nr 3, poz. 3 );
3) niniejszego regulaminu.
§ 2
1. Regulamin Organizacyjny, zwanym dalej „Regulaminem” okreĹla szczegóĹowÄ organizacjÄ i tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w MĹawie oraz szczegóĹowy zakres zadaĹ komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzÄ cych w skĹad Inspektoratu.
2. IlekroÄ w Regulaminie jest mowa o:
1) powiecie – naleĹźy przez to rozumieÄ powiat MĹawski;
2) Powiatowym Lekarzu – naleĹźy przez to rozumieÄ Powiatowego Lekarza Weterynarii w MĹawie;
3) Inspektoracie – naleĹźy przez to rozumieÄ Powiatowy Inspektorat Weterynarii w MĹawie;
4) Komórkach organizacyjnych – naleĹźy przez to rozumieÄ zespoĹy, samodzielne stanowiska pracy oraz pracownie okreĹlone w § 6 Regulaminu;
5) kierowniku – naleĹźy przez to rozumieÄ osobÄ kierujÄ cÄ zespoĹem.
§ 3
1. Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz.
2. Inspektorat zapewnia obsĹugÄ realizacji zadaĹ Powiatowego Lekarza:
1) wynikajÄ cych z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej;
2) jako dysponenta Ĺrodków budĹźetowych na zasadach okreĹlonych w ustawie o finansach publicznych;
3) wynikajÄ cych z odrÄbnych ustaw.
3. Inspektorat jest paĹstwowÄ jednostkÄ budĹźetowÄ .
4. Terenem dziaĹania Inspektoratu jest obszar powiatu;
5. Siedziba Inspektoratu mieĹci siÄ w MĹawie.
RozdziaĹ II
Organizacja Inspektoratu
§ 4
1. Komórkami organizacyjnymi, z wyĹÄ czeniem samodzielnych stanowisk pracy, kierujÄ kierownicy.
2. W zespoĹach, o którym mowa w § 11 i 12, kierownikiem moĹźe starszy inspektor weterynaryjny, a w razie jego braku inspektor weterynaryjny.
3. Schemat organizacyjny Inspektoratu przedstawia zaĹÄ cznik nr 1 do niniejszego Regulaminu
RozdziaĹ III
Zasady realizacji zadaĹ i kierowania pracÄ Inspektoratu
§ 5
1. Powiatowy Lekarz wykonuje zadania przy pomocy ZastÄpcy Powiatowego Lekarza.
2. Do kompetencji Powiatowego Lekarza naleĹźy w szczególnoĹci:
1) zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków, nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie Ĺrodkami budĹźetowymi i pozabudĹźetowymi;
2) reprezentowanie Inspektoratu na zewnÄ trz, wystÄpowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyraĹźajÄ cymi stanowisko Inspektoratu oraz skĹadanie innych oĹwiadczeĹ woli w sprawach Inspektoratu;
3) wykonywanie obowiÄ zków i uprawnieĹ zwierzchnika sĹuĹźbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrÄbnymi, w tym ustalanie zakresów czynnoĹci pracowników Inspektoratu;
4) udzielanie pisemnych upowaĹźnieĹ do wykonywania okreĹlonych czynnoĹci lub podpisywania pism oraz peĹnomocnictw do dokonywania czynnoĹci prawnych;
5) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarzÄ dczej;
6) zapewnienie przestrzegania Ĺadu i porzÄ dku, przepisów przeciwpoĹźarowych oraz bezpieczeĹstwa i higieny pracy w Inspektoracie.
§ 6
1. W przypadku nieobecnoĹci lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza dziaĹalnoĹciÄ Inspektoratu kieruje ZastÄpca Powiatowego Lekarza.
2. W przypadku nieobecnoĹci lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza Weterynarii i jego ZastÄpcy dziaĹalnoĹciÄ Inspektoratu kieruje pisemnie upowaĹźniony przez Powiatowego Lekarza pracownik.
3. Powiatowemu Lekarzowi bezpoĹrednio podlega:
1) ZespóĹ do spraw zdrowia i ochrony zwierzÄ t
2) ZespóĹ do spraw bezpieczeĹstwa ĹźywnoĹci pasz oraz ubocznych produktów zwierzÄcych
3) ZespóĹ do spraw finansowo-ksiÄgowych
4) ZespóĹ do spraw administracyjnych
5) ZespóĹ ds. odkaĹźania
6) Samodzielne stanowisko do spraw obsĹugi prawnej
§ 7
1. Kierownicy odpowiadajÄ za:
1) naleĹźyte zorganizowanie pracy zespoĹu i zapoznanie podlegĹych pracowników z obowiÄ zujÄ cymi przepisami prawa;
2) porzÄ dek i dyscyplinÄ pracy;
3) merytorycznÄ i formalno-prawnÄ poprawnoĹÄ zaĹatwianych spraw.
2. Kierownicy dokonujÄ podziaĹu zadaĹ dla poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych oraz ustalajÄ na piĹmie propozycje zakresów obowiÄ zków, które przedkĹadajÄ Powiatowemu Lekarzowi do zatwierdzenia.
§ 8
1. Projekty pism, dokumentów, umów, porozumieĹ, decyzji administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza opracowuje wĹaĹciwa komórka organizacyjna, z której zakresem dziaĹania zwiÄ zane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.
2. Projekty aktów prawa wewnÄtrznego winny byÄ przygotowane ze szczególnÄ starannoĹciÄ oraz odpowiadaÄ zasadom techniki prawodawczej.
3. Projekty aktów prawa wewnÄtrznego, umów, porozumieĹ oraz pism procesowych, powinny byÄ parafowane przez:
1) pracownika zajmujÄ cego siÄ sprawÄ ,
2) kierownika zespoĹu, z którego zakresem dziaĹania zwiÄ zany jest akt prawny;
3) gĹównego ksiÄgowego - w przypadku, gdy treĹÄ aktu dotyczy budĹźetu lub ma powodowaÄ skutki finansowe;
4) radcÄ prawnego pod wzglÄdem formalnoprawnym i redakcyjnym.
4. Projekty innych pism i dokumentów powinny byÄ parafowane przez:
1) pracownika zajmujÄ cego siÄ sprawÄ ;
2) kierownika komórki organizacyjnej, z którego zakresem dziaĹania zwiÄ zany jest dokument;
3) gĹównego ksiÄgowego - w przypadku, gdy treĹÄ pisma czy dokumentu dotyczy budĹźetu lub ma powodowaÄ skutki finansowe.
5. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniÄĹźnego i materiaĹowego, jak równieĹź inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiÄ cym podstawÄ do otrzymania lub wydatkowania Ĺrodków pieniÄĹźnych Inspektoratu podpisujÄ :
1) Powiatowy Lekarz lub jego zastÄpca lub osoba, o której mowa w § 6, oraz
2) GĹówny KsiÄgowy lub jego zastÄpca albo inny pracownik zastÄpujÄ cy GĹównego KsiÄgowego w czasie jego nieobecnoĹci, pisemnie upowaĹźniony przez Powiatowego Lekarza.
6. PodpisujÄ cy i parafujÄ cy pisma odpowiadajÄ za ich merytorycznÄ treĹÄ, formÄ, a takĹźe za zgodnoĹÄ z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.
§ 9
Pracownicy Inspektoratu podpisujÄ pisma, decyzje (w tym decyzje administracyjne) i inne dokumenty w sprawach, do zaĹatwienia których zostali imiennie upowaĹźnieni przez Powiatowego Lekarza.
§ 10
1. SymbolikÄ oznaczania pism wychodzÄ cych z poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy okreĹla zaĹÄ cznik nr 2.
2. Obieg dokumentacji wewnÄtrznej Inspektoratu ustala w drodze instrukcji kancelaryjnej Powiatowy Lekarz.
RozdziaĹ IV
SzczegóĹowy zakres dziaĹania komórek organizacyjnych
§ 11
1. Do zadaĹ zespoĹu do spraw zdrowia i ochrony zwierzÄ t naleĹźy:
1) Zwalczanie zakaĹşnych chorób zwierzÄcych, w tym miÄdzy innymi:
a) przyjmowanie zgĹoszeĹ o chorobach zakaĹşnych zwierzÄ t i prowadzenie dochodzeĹ epizootycznych celem potwierdzenia lub wykluczenia zgĹoszonej choroby,
b)prowadzenie czynnoĹci zwiÄ zanych ze zwalczaniem ogniska choroby zakaĹşnej, w tym wydawanie zakazów i nakazów majÄ cych na celu zwalczanie choroby,
c) okreĹlenie wraz z rzeczoznawcami wartoĹci rynkowej zwierzÄ t w zwiÄ zku z likwidacjÄ chorób zakaĹşnych i wypĹacaniem odszkodowaĹ.
d) prowadzenie systemu zbierania, przechowywania, analizowania, przetwarzania danych i przekazywanie informacji dotyczÄ cych wystÄpowania chorób zakaĹşnych zwierzÄ t podlegajÄ cych obowiÄ zkowi zwalczania i obowiÄ zkowi rejestracji, a takĹźe podlegajÄ cych obowiÄ zkowi monitorowania chorób odzwierzÄcych i odzwierzÄcych czynników chorobotwórczych oraz zwiÄ zanej z nimi opornoĹci na Ĺrodki przeciwdrobnoustrojowe.
e) planowanie prowadzenia kontroli zakaĹźeĹ zwierzÄ t i jej realizacja.
2) Sprawowanie nadzoru w zakresie przestrzegania warunków weterynaryjnych przez nadzorowane podmioty,
3) Sprawowanie nadzoru nad obrotem zagranicznym zwierzÄ t i niejadalnych surowców zwierzÄcych,
4) Sprawowanie nadzoru nad obrotem drobiu.
5) Pobieranie próbek do celów diagnostycznych przewidzianych urzÄdowo badaĹ w trybie przepisów o zwalczaniu chorób zakaĹşnych zwierzÄ t.
6) Przygotowywanie harmonogramów badaĹ monitoringowych na dany rok kalendarzowy
7) Kontrola prawidĹowoĹci realizacji zadaĹ wykonywanych przez lekarzy weterynarii wyznaczonych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w zakresie:
a) ochronnych szczepieĹ i badaĹ rozpoznawczych, w tym monitoringu,
b)pobierania prób do badaĹ
c) nadzoru nad spÄdami i innymi miejscami gromadzenia zwierzÄ t,
d) zadaĹ koniecznych do likwidacji zagroĹźenia epizootycznego i epidemiologicznego,
8) Kontrola prawidĹowoĹci wykonywania odkaĹźania przez ekipÄ dezynfekcyjnÄ .
9) Przygotowanie projektów decyzji pierwszej instancji.
10) Prowadzenie dokumentacji z wykonywanych zadaĹ oraz sprawozdawczoĹci wynikajÄ cej z obowiÄ zujÄ cych przepisów w formie papierowej i elektronicznej.
11) WspóĹpraca z instytucjami dziaĹajÄ cymi na rzecz rolnictwa , PaĹstwowÄ InspekcjÄ SanitarnÄ , WojskowÄ InspekcjÄ SanitarnÄ , PaĹstwowÄ InspekcjÄ HandlowÄ , AgencjÄ CelnÄ oraz organami jednostek samorzÄ du terytorialnego.
12) Stosowanie regulacji Unii Europejskiej w zakresie monitorowania i zwalczania
13) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczÄ cych identyfikacji i rejestracji zwierzÄ t oraz przemieszczaniem zwierzÄ t .
14) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem wymagaĹ weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujÄ cych zwierzÄta gospodarskie.
15) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierzÄ t.
16) Aktualizowanie weterynaryjnych planów gotowoĹci.
17) Koordynowanie dziaĹaĹ zwiÄ zanych ze zwalczaniem choroby Aujeszkyego u ĹwiĹ.
18) Sprawowanie nadzoru nad produkcjÄ , pozyskiwaniem, konserwacjÄ , obróbkÄ , przechowywaniem, wprowadzaniem do obrotu lub wykorzystywaniem materiaĹu biologicznego, punktami kopulacyjnymi, wylÄgiem drobiu.
19) Sprawowanie nadzoru w zakresie speĹniania warunków weterynaryjnych przez podmioty zajmujÄ ce siÄ produkcjÄ , pozyskiwaniem, konserwacjÄ , obróbkÄ , przechowywaniem, wprowadzaniem do obrotu lub wykorzystywaniem materiaĹu biologicznego, wylÄgiem drobiu, prowadzeniem punktów kopulacyjnych.
20) Wydawanie opinii co do zgodnoĹci z warunkami weterynaryjnymi okreĹlonymi przepisami Unii Europejskiej przedsiÄwziÄÄ i zrealizowanych inwestycji, których realizacja jest wspomagana z Agencji Restrukturyzacji i modernizacji rolnictwa ze Ĺrodków pochodzÄ
cych z funduszu Unii Europejskiej, na wniosek podmiotu ubiegajÄ
cego siÄ o pomoc finansowÄ
.
21) Wykonywanie innych zadaĹ i czynnoĹci zleconych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w MĹawie lub osoby przez niego upowaĹźnione, nie objÄtych niniejszym zakresem czynnoĹci
2. W skĹad zespoĹu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:
1) Inspektor weterynaryjny ds. zdrowia zwierzÄ t i zwalczania chorób zakaĹşnych;
2) Inspektor weterynaryjny ds. zdrowia zwierzÄ t i zwalczania chorób zakaĹşnych;
3) Inspektor weterynaryjny ds. wymogów wzajemnej zgodnoĹci i IRZ;
4) Inspektor weterynaryjny ds. ochrony zwierzÄ t.
5) Inspektor weterynaryjny ds. materiaĹu biologicznego
§ 12
1. Do zadaĹ zespoĹu do spraw bezpieczeĹstwa ĹźywnoĹci, pasz oraz ubocznych produktów zwierzÄcych naleĹźy:
1) Sprawowanie nadzoru nad:
a) wprowadzaniem na rynek zwierzÄ t i ubocznych produktów pochodzenia zwierzÄcego
b) przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierzÄ t
c) przestrzeganiem zasad identyfikacji i rejestracji zwierzÄ t oraz przemieszczaniem
zwierzÄ t
d) przestrzeganiem wymagaĹ weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujÄ cych
zwierzÄta gospodarskie
2) WspóĹpraca i ewentualne uczestniczenie w kontrolach prowadzonych przez inne inspekcje (inspekcja farmaceutyczna, inspekcja jakoĹci handlowej i artykuĹów rolno – spoĹźywczych, powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna, zwiÄ zek Ĺowiecki etc.) w ramach okreĹlonych kompetencji.
3) Monitoring oraz nadzór nad Ĺrodkami Ĺźywienia zwierzÄ t:
a) wprowadzaniem na rynek Ĺrodków Ĺźywienia zwierzÄ t
b) przestrzeganiem przepisów z zakresu Ĺrodków Ĺźywienia zwierzÄ t/pasz
c) kontroli nad podmiotami dziaĹajÄ cymi w zakresie sektora paszowego
d) pobieranie prób monitoringowych
4) Nadzór nad podmiotami dziaĹajÄ cymi w sektorze ubocznych produktów pochodzenia
zwierzÄcego.
5) Przygotowywanie decyzji administracyjnych z zakresu sektora Ĺrodków Ĺźywienia
zwierzÄ t oraz ubocznych produktów pochodzenia zwierzÄcego/utylizacji.
6) Przygotowywanie materiaĹów w ramach prowadzonego postÄpowania
administracyjnego
7) UdziaĹ w sporzÄ dzaniu planów rocznych i programów dziaĹania Inspekcji Powiatu
MĹawskiego z zakresy swego dziaĹania
8) Opracowywanie planów kontroli okresowych i sprawdzajÄ cych oraz ich realizacja.
9) SprawozdawczoĹÄ z zakresu Ĺrodków Ĺźywienia zwierzÄ t
10) Konsultacje, doradztwo oraz szkolenia dla lekarzy weterynarii wolnej praktyki w zakresie Ĺrodków Ĺźywienia zwierzÄ t/pasz oraz nadzoru nad ubocznymi produktami pochodzenia zwierzÄcego
11) SporzÄ dzanie obowiÄ zujÄ cej sprawozdawczoĹci innej niĹź wymienione w pkt.9
12) ObsĹuga systemu RASFF
13) Organizowanie wĹaĹciwego nadzoru sanitarno-weterynaryjnego w miejscach uboju zwierzÄ t rzeĹşnych i zakĹadach, w których produkcja Ĺrodków spoĹźywczych oparta jest na surowcach zwierzÄcego pochodzenia
14) Sprawowanie nadzoru san. wet. w zakĹadach, ubojniach i przetwórniach miÄsa
15) Organizowanie badania zwierzÄ t rzeĹşnych i miÄsa w obwodach badania przez stworzenie odpowiedniej iloĹci obwodów i zabezpieczenie wĹaĹciwej obsady personalnej
16) DbaĹoĹÄ o zaopatrzenie sĹuĹźby weterynaryjnej we wĹaĹciwy zgodny z przepisami sprzÄt konieczny do przeprowadzenia badaĹ zwierzÄ t rzeĹşnych i miÄsa
17) Wyznaczenie w rzeĹşniach i ubojniach staĹych oznakowanych punktów poubojowego badania lekarsko-weterynaryjnego oraz sprawowania naleĹźytego ich urzÄ dzenia i funkcjonowania
18) Kontrolowanie pracy i zgodnoĹci postÄpowania z obowiÄ zujÄ cymi przepisami wszystkich pracowników weterynaryjnych wykonujÄ cych powierzone czynnoĹci w zakĹadach objÄtych nadzorem sanitarno-weterynaryjnym i obwodach urzÄdowego badania zwierzÄ t rzeĹşnych i miÄsa
19) Kontrolowanie stanu sanitarnego i przebiegu produkcji oraz przestrzeganie przepisów sanitarno-weterynaryjnych wszystkich objÄtymi takim nadzorem w zakĹadach
20) Podejmowanie decyzji w sprawach zwiÄ zanych z nadzorem sanitarno-weterynaryjnym we wszystkich objÄtym takim nadzorem zakĹadach
21) Opracowanie i wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o protokólarne kontrole stwierdzenia naruszenia przepisów sanitarno-weterynaryjnych we wszystkich zakĹadach na terenie rejonu dziaĹania objÄtych nadzorem oraz prowadzenie dalszego postÄpowania administracyjnego w wypadku zaistnienia koniecznoĹci egzekwowania wydanych decyzji
22) Reagowanie ĹÄ cznie z uĹźyciem Ĺrodków karno-administracyjnych celem usuniecie przyczyn i skutków w wypadkach naruszenia obowiÄ zujÄ cych przepisów sanitarno-weterynaryjnych
23) Organizowanie szkoleĹ wewnÄtrznych podlegĹych pracowników oraz instruktaĹźy i udzielanie porad fachowych podlegĹemu personelowi w sprawach badania zwierzÄ t rzeĹşnych i miÄsa, higieny produkcji artykuĹów ĹźywnoĹciowych i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji, obowiÄ zujÄ cej zgodnie z przepisami
24) Przeprowadzenie badania odwoĹawczego wszystkich Ĺrodków spoĹźywczych pochodzenia zwierzÄcego w przypadku odwoĹaĹ od decyzji Powiatowego Lekarza Weterynarii
25) WspóĹdziaĹanie z kierownictwem zakĹadów objÄtym nadzorem sanitarno-weterynaryjnym w zakresie szerzenia oĹwiaty sanitarnej wĹród zaĹóg zakĹadów produkcyjnych
26) WspóĹpraca z PaĹstwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym na zasadach okreĹlonych odpowiednimi przepisami
27) SporzÄ dzenie odpowiedniej dokumentacji i sprawozdawczoĹci oraz kontrolowanie prowadzonej przez podlegĹy personel dokumentacji weterynaryjnej
28) Kontrolowanie aktualnoĹci: Ĺwiadectw uzdolnienia personelu pomocniczego, ksiÄ Ĺźeczek zdrowia zatrudnionego personelu weterynaryjnego w tym równieĹź badaĹ okulistycznych
29) Przestrzeganie przepisów BHP, a w szczególnoĹci spowodowanie urzÄ dzenia stanowisk pracy podlegĹego personelu zgodnie z obowiÄ zujÄ cymi przepisami i zasadami BHP
30) Nadzór w zakresie epizootycznego zabezpieczenia nadzorowanych zakĹadów
31) Prowadzenie nadzoru sanitarno-weterynaryjnego nad zdrowotnÄ jakoĹciÄ Ĺrodków Ĺźywienia zwierzÄ t w zakresie okreĹlonym obowiÄ zujÄ cymi przepisami oraz warunkami weterynaryjnymi ich wytwarzania, pobieranie prób monitoringowych
32) Przestrzeganie regulaminu pracy
33) Sprawowanie nadzoru nad warunkami pozyskiwania mleka w gospodarstwach wraz z prowadzeniem dokumentacji: kontrola gospodarstw produkujÄ cych mleko, przygotowywanie zaĹwiadczeĹ potwierdzajÄ cych speĹnianie warunków dla gospodarstw dostawców mleka, przygotowanie decyzji dla gospodarstw nie speĹniajÄ cych warunków strukturalnych, prowadzenie rejestru gospodarstw, z których mleko przekracza ĹredniÄ liczbÄ geometrycznÄ bakterii i komórek somatycznych zgodnie z obowiÄ zujÄ cymi przepisami, przygotowanie decyzji dla gospodarstw, które przez 4 kolejne miesiÄ ce dostarczaĹy mleko zĹej jakoĹci, prowadzenie rekontroli w gospodarstwach, na które naĹoĹźono obowiÄ zki decyzjami administracyjnymi, pobieranie prób monitoringowych
34) Sprawowanie nadzoru nad punktami odbioru mleka wraz z prowadzeniem dokumentacji: kontrola punktów odbioru mleka, przygotowanie decyzji dla punktów odbioru mleka nie speĹniajÄ cych warunków technicznych i sanitarnych, prowadzenie rekontroli punktów odbioru mleka, na które naĹoĹźono obowiÄ zki decyzjami administracyjnymi
35) Kontrola Ĺrodków transportu mleka
36) Prowadzenie w gospodarstwach kontroli dotyczÄ cych speĹnienia wymagaĹ weterynaryjnych w zakresie higieny pozyskiwania mleka surowego, wymagaĹ weterynaryjnych w gospodarstwach produkcyjnych, wymagaĹ higieny doju oraz wymagania minimalnych standardów w zakresie warunków utrzymania zwierzÄ t okreĹlone przepisami obecnie obowiÄ zujÄ cego prawa krajowego i wspólnotowego w tym zakresie, w celu wydania zaĹwiadczenia do ARi MR w Warszawie
37) Wykonywanie innych zadaĹ i czynnoĹci zleconych przez Powiatowego Lekarza
Weterynarii w MĹawie lub osoby przez niego upowaĹźnione, nie objÄtych niniejszym
zakresem czynnoĹci
2. W skĹad zespoĹu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:
1) Inspektor weterynaryjny ds. higieny Ĺrodków spoĹźywczych pochodzenia zwierzÄcego
2) Inspektor weterynaryjny ds. higieny Ĺrodków spoĹźywczych pochodzenia zwierzÄcego
3) Inspektor weterynaryjny ds. .Ĺrodków Ĺźywienia zwierzÄ t oraz nadzoru nad ubocznymi produktami pochodzenia zwierzÄcego
§ 13
1. Do zadaĹ zespoĹu do spraw finansowo – ksiÄgowych naleĹźy:
1) Prowadzenie ksiÄgowoĹci i spraw finansowych PIW zgodnie z obowiÄ zujÄ cymi przepisami i planem budĹźetowym, a w szczególnoĹci:
2) sporzÄ dzanie rejestru dochodów i wydatków budĹźetowych
3) prowadzenie sprawozdawczoĹci budĹźetowej w systemie FK oraz TREZOR
4) sporzÄ dzanie planów finansowych dochodów i wydatków budĹźetowych
5) rozliczanie Ĺrodków na wydatki budĹźetowe w zakresie planów i dotacji celowych
6) terminowe przekazywanie i rozliczanie dochodów budĹźetowych
7) bieĹźÄ ce prowadzenie harmonogramu zapotrzebowania na Ĺrodki finansowe w systemie TREZOR
8) kontrola przygotowane dokumentacji ksiÄgowej
9) kontrola pod wzglÄdem rachunkowym dokumentacji w zakresie wydatków i dochodów
10) Prowadzenie akt osobowych
11) Prowadzenie kart urlopowych
12) Prowadzenie spraw zwiÄ zanych z BHP
13) Przestrzeganie zasad naliczania wynagrodzeĹ
14) Prowadzenie kartotek wynagrodzeĹ
15) SporzÄ dzanie PIT roczne i miesiÄczne
16) SporzÄ dzanie list pĹac dla pracowników i lekarzy wyznaczonych przez Powiatowego Lekarza
17) Rozliczenie z ZUS w programie „PĹatnik”
18) Prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych
19) Dokumentacja wypadków przy pracy, w drodze do pracy
20) Prowadzenie spraw zwiÄ zanych z ZFĹS
21) Przestrzeganie obowiÄ zujÄ cych przepisów i norm prawnych
22) Przestrzeganie tajemnicy sĹuĹźbowej i paĹstwowej
23) WspóĹpraca z ZUS i US i jednostkÄ nadrzÄdnÄ
24) SporzÄ dzanie sprawozdaĹ statystycznych
25) Prowadzenie ewidencji ksiÄgowej kosztów i rozrachunków
26) SporzÄ dzanie wydruków komputerowych
27) Przygotowanie dokumentacji ksiÄgowej do ewidencji
28) Prowadzenie ksiÄ g inwentarzowych Ĺrodków trwaĹych i wyposaĹźenia
29) SporzÄ dzenia przelewów
30) Prace zwiÄ zane z planowaniem i sprawozdawczoĹciÄ budĹźetowÄ
31) Prowadzenie ewidencji w programie RKWIW
2. GĹówny ksiÄgowy odpowiada w szczególnoĹci za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowoĹci oraz realizacjÄ nastÄpujÄ cych zadaĹ w zakresie gospodarki finansowej Inspektoratu i w zakresie rachunkowoĹci:
1) Prowadzenie ksiÄgowoĹci i spraw finansowych PIW zgodnie z obowiÄ zujÄ cymi przepisami i planem budĹźetowym, a w szczególnoĹci:
2) sporzÄ dzanie rejestru dochodów i wydatków budĹźetowych
3) prowadzenie sprawozdawczoĹci budĹźetowej w systemie FK oraz TREZOR
4) sporzÄ dzanie planów finansowych dochodów i wydatków budĹźetowych
5) rozliczanie Ĺrodków na wydatki budĹźetowe w zakresie planów i dotacji celowych
6) terminowe przekazywanie i rozliczanie dochodów budĹźetowych
7) bieĹźÄ ce prowadzenie harmonogramu zapotrzebowania na Ĺrodki finansowe w systemie TREZOR
8) kontrola przygotowane dokumentacji ksiÄgowej
9) kontrola pod wzglÄdem rachunkowym dokumentacji w zakresie wydatków i dochodów
3. W skĹad zespoĹu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:
1) GĹówna KsiÄgowa
2) Inspektor ds. pĹacowo-kadrowych
3) Referent ds. ksiÄgowych
§ 14
1. Do zadaĹ zespoĹu do spraw administracyjnych naleĹźy:
1) Prowadzenie dokumentacji kancelaryjnej
2) Pisanie pism
3) Sprawdzenie dokumentacji w zakresie dochodów wĹasnych pod wzglÄdem rachunkowym raportów lekarzy dotyczÄ cych chorób zakaĹşnych, zĹoĹźonych oĹwiadczeĹ i wystawienie rachunku dla usĹugobiorców
4) SporzÄ dzenie sprawozdaĹ miesiÄcznych, kwartalnych i rocznych
5) ObsĹuga interesantów z zewnÄ trz
6) Rozliczanie kart drogowych
7) Prowadzenie zamówieĹ publicznych
8) Sprawdzenie pod wzglÄdem formalno-rachunkowym raportów lekarzy w zakresie dochodów budĹźetowych i chorób zakaĹşnych
9) Nadzorowanie nad zachowaniem spójnoĹci oprogramowania wdraĹźanego i eksploatowanego przez inspektora
10) WspóĹpraca przy tworzeniu nowych aplikacji z ich wykonawcÄ oraz ulepszenie i wprowadzenie uzupeĹnieĹ do uĹźytkowanych programów
11) Administrowanie serwerami, sieciÄ i systemami informatycznymi
12) Wykonywanie bieĹźÄ cej obsĹugi urzÄ dzeĹ informatycznych
13) Prowadzenie napraw i konserwacji sprzÄtu komputerowego
14) Przygotowanie oraz realizowanie umów z podmiotami zewnÄtrznymi na dzierĹźawÄ ĹÄ czy i korzystanie z linii teleinformatycznych
15) Prowadzenie merytorycznego i rzeczowego nadzoru nad eksploatacjÄ sprzÄtu informatycznego i oprogramowania
16) Archiwizowanie, przechowywanie i ochrona danych, w tym danych osobowych gromadzonych i przetwarzanych w stacji w formie elektronicznej
17) Zapewnienie bezpiecznej wymiany informacji miÄdzy komórkami inspektoratu oraz innymi instytucjami
18) ZarzÄ dzanie strukturÄ serwisu internetowego i rozwijanie technologii uĹatwiajÄ cej kontakt przez Internet
19) Zabezpieczenie dokumentacji dotyczÄ cej licencji oprogramowania na kaĹźdym stanowisku pracy
20) PeĹnienie funkcji inspektora bezpieczeĹstwa teleinformatycznego w rozumieniu ustawy z dn. 22.01.1999r o ochronie informacji niejawnych (T. jedn. Dz. U. z 2005r nr 196, poz. 1631 z póĹşn. zmian.) w tym: dokonywanie bieĹźÄ cej kontroli zgodnoĹci funkcjonowania sieci lub systemu teleinformatycznego ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeĹstwa, dokonywanie kontroli przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji
21) Wykonywanie innych zadaĹ i czynnoĹci zleconych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w MĹawie lub osoby przez niego upowaĹźnione, nie objÄtych niniejszym zakresem czynnoĹci
2. W skĹad zespoĹu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:
1) Inspektor ds. administracji
2) Informatyk
§ 15
Do zadaĹ samodzielnego stanowiska do spraw obsĹugi prawnej naleĹźy:
1) opiniowanie przedstawionych decyzji i postanowieĹ w celu zapewnienia zgodnoĹci z prawem podejmowanych rozstrzygniÄÄ,
2) sporzÄ dzanie projektów opinii prawnych w sprawach dot. bieĹźÄ cej dziaĹalnoĹci PIW w MĹawie,
3) opiniowanie pod wzglÄdem formalno – prawnym projektów umów cywilno – prawnych,
4) przygotowywanie oraz opiniowanie peĹnomocnictw i upowaĹźnieĹ,
5) udzielanie odpowiedzi na przedstawione przez pracowników bieĹźÄ ce problemy prawne,
6) reprezentowanie podczas postÄpowaĹ przed sÄ dami powszechnymi,
7) wykonywanie innych zadaĹ i czynnoĹci zleconych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w MĹawie lub osoby przez niego upowaĹźnione, nie objÄtych niniejszym zakresem czynnoĹci.
§ 16
1.Do zadaĹ zespoĹu ds. odkaĹźania naleĹźy:
1) Wykonywanie dezynfekcji po stwierdzeniu choroby zakaĹşnej
2) Dbanie o sprzÄt dezynfekcyjny
3) Kontrole gospodarstw utrzymujÄ cych zwierzÄta gospodarskie
4) Zaopatrywanie w Ĺrodki odkaĹźajÄ ce
5) Prowadzenie i obsĹuga samochodu do dezynfekcji
6) Wykonywanie innych zadaĹ i czynnoĹci zleconych przez Powiatowego Lekarza
7) Wykonywanie obsĹugi codziennej samochodu
8) Dokonywanie okresowych zmian oleju w silniku
9) Dbanie o ogólna sprawnoĹÄ pojazdu samochodowego
10) Rozliczenie siÄ z paliwa i olejów
11) Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeĹstwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpoĹźarowych
12) Przestrzeganie regulaminu pracy i ustalonego w zakĹadzie pracy porzÄ dku
13) Weterynarii w MĹawie lub osoby przez niego upowaĹźnione nie objÄtych niniejszym zakresem czynnoĹci
2.W skĹad zespoĹu ds. odkaĹźania wchodzi:
1) Starszy weterynaryjny kontroler sanitarny
2) Kierowca.
§ 17
Tryb pracy Inspektoratu okreĹla szczegóĹowo regulamin pracy wprowadzony zarzÄ dzeniem Powiatowego Lekarza.
Wykaz zaĹÄ czników:
1. Schemat organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii– zaĹ. Nr 1.
2. Wykaz symboli komórek organizacyjnych – zaĹ. nr 2.
Publikacja dnia: 28.09.2010
Dokument z dnia: 28.09.2010
Dokument oglądany razy: 2 029