Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja
Regulamin Organizacyjny
Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Inspektoratu
Weterynaryii
w Mławie
Ustalił:
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Mławie
W uzgodnieniu z:
Mazowiecki Wojewódzki Lekarz Weterynarii z/s w Siedlcach
30.04.2010
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Mławie działa w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz. U. z 2007 r., Nr 121, poz. 842, z późn. zm.);
2) zarządzenia nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. Min. Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nr 3, poz. 3 );
3) niniejszego regulaminu.
§ 2
1. Regulamin Organizacyjny, zwanym dalej „Regulaminem” określa szczegółową organizację i tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Mławie oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzących w skład Inspektoratu.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) powiecie – należy przez to rozumieć powiat Mławski;
2) Powiatowym Lekarzu – należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Mławie;
3) Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Mławie;
4) Komórkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć zespoły, samodzielne stanowiska pracy oraz pracownie określone w § 6 Regulaminu;
5) kierowniku – należy przez to rozumieć osobę kierującą zespołem.
§ 3
1. Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz.
2. Inspektorat zapewnia obsługę realizacji zadań Powiatowego Lekarza:
1) wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej;
2) jako dysponenta środków budżetowych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych;
3) wynikających z odrębnych ustaw.
3. Inspektorat jest państwową jednostką budżetową.
4. Terenem działania Inspektoratu jest obszar powiatu;
5. Siedziba Inspektoratu mieści się w Mławie.
Rozdział II
Organizacja Inspektoratu
§ 4
1. Komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy, kierują kierownicy.
2. W zespołach, o którym mowa w § 11 i 12, kierownikiem może starszy inspektor weterynaryjny, a w razie jego braku inspektor weterynaryjny.
3. Schemat organizacyjny Inspektoratu przedstawia załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu
Rozdział III
Zasady realizacji zadań i kierowania pracą Inspektoratu
§ 5
1. Powiatowy Lekarz wykonuje zadania przy pomocy Zastępcy Powiatowego Lekarza.
2. Do kompetencji Powiatowego Lekarza należy w szczególności:
1) zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków, nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
2) reprezentowanie Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyrażającymi stanowisko Inspektoratu oraz składanie innych oświadczeń woli w sprawach Inspektoratu;
3) wykonywanie obowiązków i uprawnień zwierzchnika służbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie zakresów czynności pracowników Inspektoratu;
4) udzielanie pisemnych upoważnień do wykonywania określonych czynności lub podpisywania pism oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych;
5) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej;
6) zapewnienie przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w Inspektoracie.
§ 6
1. W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza działalnością Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza.
2. W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza Weterynarii i jego Zastępcy działalnością Inspektoratu kieruje pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza pracownik.
3. Powiatowemu Lekarzowi bezpośrednio podlega:
1) Zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt
2) Zespół do spraw bezpieczeństwa żywności pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych
3) Zespół do spraw finansowo-księgowych
4) Zespół do spraw administracyjnych
5) Zespół ds. odkażania
6) Samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej
§ 7
1. Kierownicy odpowiadają za:
1) należyte zorganizowanie pracy zespołu i zapoznanie podległych pracowników z obowiązującymi przepisami prawa;
2) porządek i dyscyplinę pracy;
3) merytoryczną i formalno-prawną poprawność załatwianych spraw.
2. Kierownicy dokonują podziału zadań dla poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych oraz ustalają na piśmie propozycje zakresów obowiązków, które przedkładają Powiatowemu Lekarzowi do zatwierdzenia.
§ 8
1. Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.
2. Projekty aktów prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.
3. Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych, powinny być parafowane przez:
1) pracownika zajmującego się sprawą,
2) kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest akt prawny;
3) głównego księgowego - w przypadku, gdy treść aktu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe;
4) radcę prawnego pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym.
4. Projekty innych pism i dokumentów powinny być parafowane przez:
1) pracownika zajmującego się sprawą;
2) kierownika komórki organizacyjnej, z którego zakresem działania związany jest dokument;
3) głównego księgowego - w przypadku, gdy treść pisma czy dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
5. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują:
1) Powiatowy Lekarz lub jego zastępca lub osoba, o której mowa w § 6, oraz
2) Główny Księgowy lub jego zastępca albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza.
6. Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich merytoryczną treść, formę, a także za zgodność z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.
§ 9
Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma, decyzje (w tym decyzje administracyjne) i inne dokumenty w sprawach, do załatwienia których zostali imiennie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza.
§ 10
1. Symbolikę oznaczania pism wychodzących z poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy określa załącznik nr 2.
2. Obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu ustala w drodze instrukcji kancelaryjnej Powiatowy Lekarz.
Rozdział IV
Szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych
§ 11
1. Do zadań zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierząt należy:
1) Zwalczanie zakaźnych chorób zwierzęcych, w tym między innymi:
a) przyjmowanie zgłoszeń o chorobach zakaźnych zwierząt i prowadzenie dochodzeń epizootycznych celem potwierdzenia lub wykluczenia zgłoszonej choroby,
b)prowadzenie czynności związanych ze zwalczaniem ogniska choroby zakaźnej, w tym wydawanie zakazów i nakazów mających na celu zwalczanie choroby,
c) określenie wraz z rzeczoznawcami wartości rynkowej zwierząt w związku z likwidacją chorób zakaźnych i wypłacaniem odszkodowań.
d) prowadzenie systemu zbierania, przechowywania, analizowania, przetwarzania danych i przekazywanie informacji dotyczących występowania chorób zakaźnych zwierząt podlegających obowiązkowi zwalczania i obowiązkowi rejestracji, a także podlegających obowiązkowi monitorowania chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych oraz związanej z nimi oporności na środki przeciwdrobnoustrojowe.
e) planowanie prowadzenia kontroli zakażeń zwierząt i jej realizacja.
2) Sprawowanie nadzoru w zakresie przestrzegania warunków weterynaryjnych przez nadzorowane podmioty,
3) Sprawowanie nadzoru nad obrotem zagranicznym zwierząt i niejadalnych surowców zwierzęcych,
4) Sprawowanie nadzoru nad obrotem drobiu.
5) Pobieranie próbek do celów diagnostycznych przewidzianych urzędowo badań w trybie przepisów o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt.
6) Przygotowywanie harmonogramów badań monitoringowych na dany rok kalendarzowy
7) Kontrola prawidłowości realizacji zadań wykonywanych przez lekarzy weterynarii wyznaczonych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w zakresie:
a) ochronnych szczepień i badań rozpoznawczych, w tym monitoringu,
b)pobierania prób do badań
c) nadzoru nad spędami i innymi miejscami gromadzenia zwierząt,
d) zadań koniecznych do likwidacji zagrożenia epizootycznego i epidemiologicznego,
8) Kontrola prawidłowości wykonywania odkażania przez ekipę dezynfekcyjną.
9) Przygotowanie projektów decyzji pierwszej instancji.
10) Prowadzenie dokumentacji z wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości wynikającej z obowiązujących przepisów w formie papierowej i elektronicznej.
11) Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz rolnictwa , Państwową Inspekcją Sanitarną , Wojskową Inspekcją Sanitarną , Państwową Inspekcją Handlową, Agencją Celną oraz organami jednostek samorządu terytorialnego.
12) Stosowanie regulacji Unii Europejskiej w zakresie monitorowania i zwalczania
13) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczących identyfikacji i rejestracji zwierząt oraz przemieszczaniem zwierząt .
14) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujących zwierzęta gospodarskie.
15) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt.
16) Aktualizowanie weterynaryjnych planów gotowości.
17) Koordynowanie działań związanych ze zwalczaniem choroby Aujeszkyego u świń.
18) Sprawowanie nadzoru nad produkcją, pozyskiwaniem, konserwacją, obróbką, przechowywaniem, wprowadzaniem do obrotu lub wykorzystywaniem materiału biologicznego, punktami kopulacyjnymi, wylęgiem drobiu.
19) Sprawowanie nadzoru w zakresie spełniania warunków weterynaryjnych przez podmioty zajmujące się produkcją, pozyskiwaniem, konserwacją, obróbką, przechowywaniem, wprowadzaniem do obrotu lub wykorzystywaniem materiału biologicznego, wylęgiem drobiu, prowadzeniem punktów kopulacyjnych.
20) Wydawanie opinii co do zgodności z warunkami weterynaryjnymi określonymi przepisami Unii Europejskiej przedsięwzięć i zrealizowanych inwestycji, których realizacja jest wspomagana z Agencji Restrukturyzacji i modernizacji rolnictwa ze środków pochodzących z funduszu Unii Europejskiej, na wniosek podmiotu ubiegającego się o pomoc finansową.
21) Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Mławie lub osoby przez niego upoważnione, nie objętych niniejszym zakresem czynności
2. W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:
1) Inspektor weterynaryjny ds. zdrowia zwierząt i zwalczania chorób zakaźnych;
2) Inspektor weterynaryjny ds. zdrowia zwierząt i zwalczania chorób zakaźnych;
3) Inspektor weterynaryjny ds. wymogów wzajemnej zgodności i IRZ;
4) Inspektor weterynaryjny ds. ochrony zwierząt.
5) Inspektor weterynaryjny ds. materiału biologicznego
§ 12
1. Do zadań zespołu do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych należy:
1) Sprawowanie nadzoru nad:
a) wprowadzaniem na rynek zwierząt i ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego
b) przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt
c) przestrzeganiem zasad identyfikacji i rejestracji zwierząt oraz przemieszczaniem
zwierząt
d) przestrzeganiem wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujących
zwierzęta gospodarskie
2) Współpraca i ewentualne uczestniczenie w kontrolach prowadzonych przez inne inspekcje (inspekcja farmaceutyczna, inspekcja jakości handlowej i artykułów rolno – spożywczych, powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna, związek łowiecki etc.) w ramach określonych kompetencji.
3) Monitoring oraz nadzór nad środkami żywienia zwierząt:
a) wprowadzaniem na rynek środków żywienia zwierząt
b) przestrzeganiem przepisów z zakresu środków żywienia zwierząt/pasz
c) kontroli nad podmiotami działającymi w zakresie sektora paszowego
d) pobieranie prób monitoringowych
4) Nadzór nad podmiotami działającymi w sektorze ubocznych produktów pochodzenia
zwierzęcego.
5) Przygotowywanie decyzji administracyjnych z zakresu sektora środków żywienia
zwierząt oraz ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego/utylizacji.
6) Przygotowywanie materiałów w ramach prowadzonego postępowania
administracyjnego
7) Udział w sporządzaniu planów rocznych i programów działania Inspekcji Powiatu
Mławskiego z zakresy swego działania
8) Opracowywanie planów kontroli okresowych i sprawdzających oraz ich realizacja.
9) Sprawozdawczość z zakresu środków żywienia zwierząt
10) Konsultacje, doradztwo oraz szkolenia dla lekarzy weterynarii wolnej praktyki w zakresie środków żywienia zwierząt/pasz oraz nadzoru nad ubocznymi produktami pochodzenia zwierzęcego
11) Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości innej niż wymienione w pkt.9
12) Obsługa systemu RASFF
13) Organizowanie właściwego nadzoru sanitarno-weterynaryjnego w miejscach uboju zwierząt rzeźnych i zakładach, w których produkcja środków spożywczych oparta jest na surowcach zwierzęcego pochodzenia
14) Sprawowanie nadzoru san. wet. w zakładach, ubojniach i przetwórniach mięsa
15) Organizowanie badania zwierząt rzeźnych i mięsa w obwodach badania przez stworzenie odpowiedniej ilości obwodów i zabezpieczenie właściwej obsady personalnej
16) Dbałość o zaopatrzenie służby weterynaryjnej we właściwy zgodny z przepisami sprzęt konieczny do przeprowadzenia badań zwierząt rzeźnych i mięsa
17) Wyznaczenie w rzeźniach i ubojniach stałych oznakowanych punktów poubojowego badania lekarsko-weterynaryjnego oraz sprawowania należytego ich urządzenia i funkcjonowania
18) Kontrolowanie pracy i zgodności postępowania z obowiązującymi przepisami wszystkich pracowników weterynaryjnych wykonujących powierzone czynności w zakładach objętych nadzorem sanitarno-weterynaryjnym i obwodach urzędowego badania zwierząt rzeźnych i mięsa
19) Kontrolowanie stanu sanitarnego i przebiegu produkcji oraz przestrzeganie przepisów sanitarno-weterynaryjnych wszystkich objętymi takim nadzorem w zakładach
20) Podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nadzorem sanitarno-weterynaryjnym we wszystkich objętym takim nadzorem zakładach
21) Opracowanie i wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o protokólarne kontrole stwierdzenia naruszenia przepisów sanitarno-weterynaryjnych we wszystkich zakładach na terenie rejonu działania objętych nadzorem oraz prowadzenie dalszego postępowania administracyjnego w wypadku zaistnienia konieczności egzekwowania wydanych decyzji
22) Reagowanie łącznie z użyciem środków karno-administracyjnych celem usuniecie przyczyn i skutków w wypadkach naruszenia obowiązujących przepisów sanitarno-weterynaryjnych
23) Organizowanie szkoleń wewnętrznych podległych pracowników oraz instruktaży i udzielanie porad fachowych podległemu personelowi w sprawach badania zwierząt rzeźnych i mięsa, higieny produkcji artykułów żywnościowych i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji, obowiązującej zgodnie z przepisami
24) Przeprowadzenie badania odwoławczego wszystkich środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego w przypadku odwołań od decyzji Powiatowego Lekarza Weterynarii
25) Współdziałanie z kierownictwem zakładów objętym nadzorem sanitarno-weterynaryjnym w zakresie szerzenia oświaty sanitarnej wśród załóg zakładów produkcyjnych
26) Współpraca z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym na zasadach określonych odpowiednimi przepisami
27) Sporządzenie odpowiedniej dokumentacji i sprawozdawczości oraz kontrolowanie prowadzonej przez podległy personel dokumentacji weterynaryjnej
28) Kontrolowanie aktualności: świadectw uzdolnienia personelu pomocniczego, książeczek zdrowia zatrudnionego personelu weterynaryjnego w tym również badań okulistycznych
29) Przestrzeganie przepisów BHP, a w szczególności spowodowanie urządzenia stanowisk pracy podległego personelu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami BHP
30) Nadzór w zakresie epizootycznego zabezpieczenia nadzorowanych zakładów
31) Prowadzenie nadzoru sanitarno-weterynaryjnego nad zdrowotną jakością środków żywienia zwierząt w zakresie określonym obowiązującymi przepisami oraz warunkami weterynaryjnymi ich wytwarzania, pobieranie prób monitoringowych
32) Przestrzeganie regulaminu pracy
33) Sprawowanie nadzoru nad warunkami pozyskiwania mleka w gospodarstwach wraz z prowadzeniem dokumentacji: kontrola gospodarstw produkujących mleko, przygotowywanie zaświadczeń potwierdzających spełnianie warunków dla gospodarstw dostawców mleka, przygotowanie decyzji dla gospodarstw nie spełniających warunków strukturalnych, prowadzenie rejestru gospodarstw, z których mleko przekracza średnią liczbę geometryczną bakterii i komórek somatycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, przygotowanie decyzji dla gospodarstw, które przez 4 kolejne miesiące dostarczały mleko złej jakości, prowadzenie rekontroli w gospodarstwach, na które nałożono obowiązki decyzjami administracyjnymi, pobieranie prób monitoringowych
34) Sprawowanie nadzoru nad punktami odbioru mleka wraz z prowadzeniem dokumentacji: kontrola punktów odbioru mleka, przygotowanie decyzji dla punktów odbioru mleka nie spełniających warunków technicznych i sanitarnych, prowadzenie rekontroli punktów odbioru mleka, na które nałożono obowiązki decyzjami administracyjnymi
35) Kontrola środków transportu mleka
36) Prowadzenie w gospodarstwach kontroli dotyczących spełnienia wymagań weterynaryjnych w zakresie higieny pozyskiwania mleka surowego, wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach produkcyjnych, wymagań higieny doju oraz wymagania minimalnych standardów w zakresie warunków utrzymania zwierząt określone przepisami obecnie obowiązującego prawa krajowego i wspólnotowego w tym zakresie, w celu wydania zaświadczenia do ARi MR w Warszawie
37) Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza
Weterynarii w Mławie lub osoby przez niego upoważnione, nie objętych niniejszym
zakresem czynności
2. W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:
1) Inspektor weterynaryjny ds. higieny środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego
2) Inspektor weterynaryjny ds. higieny środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego
3) Inspektor weterynaryjny ds. .środków żywienia zwierząt oraz nadzoru nad ubocznymi produktami pochodzenia zwierzęcego
§ 13
1. Do zadań zespołu do spraw finansowo – księgowych należy:
1) Prowadzenie księgowości i spraw finansowych PIW zgodnie z obowiązującymi przepisami i planem budżetowym, a w szczególności:
2) sporządzanie rejestru dochodów i wydatków budżetowych
3) prowadzenie sprawozdawczości budżetowej w systemie FK oraz TREZOR
4) sporządzanie planów finansowych dochodów i wydatków budżetowych
5) rozliczanie środków na wydatki budżetowe w zakresie planów i dotacji celowych
6) terminowe przekazywanie i rozliczanie dochodów budżetowych
7) bieżące prowadzenie harmonogramu zapotrzebowania na środki finansowe w systemie TREZOR
8) kontrola przygotowane dokumentacji księgowej
9) kontrola pod względem rachunkowym dokumentacji w zakresie wydatków i dochodów
10) Prowadzenie akt osobowych
11) Prowadzenie kart urlopowych
12) Prowadzenie spraw związanych z BHP
13) Przestrzeganie zasad naliczania wynagrodzeń
14) Prowadzenie kartotek wynagrodzeń
15) Sporządzanie PIT roczne i miesięczne
16) Sporządzanie list płac dla pracowników i lekarzy wyznaczonych przez Powiatowego Lekarza
17) Rozliczenie z ZUS w programie „Płatnik”
18) Prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych
19) Dokumentacja wypadków przy pracy, w drodze do pracy
20) Prowadzenie spraw związanych z ZFĹS
21) Przestrzeganie obowiązujących przepisów i norm prawnych
22) Przestrzeganie tajemnicy służbowej i państwowej
23) Współpraca z ZUS i US i jednostką nadrzędną
24) Sporządzanie sprawozdań statystycznych
25) Prowadzenie ewidencji księgowej kosztów i rozrachunków
26) Sporządzanie wydruków komputerowych
27) Przygotowanie dokumentacji księgowej do ewidencji
28) Prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wyposażenia
29) Sporządzenia przelewów
30) Prace związane z planowaniem i sprawozdawczością budżetową
31) Prowadzenie ewidencji w programie RKWIW
2. Główny księgowy odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości oraz realizację następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:
1) Prowadzenie księgowości i spraw finansowych PIW zgodnie z obowiązującymi przepisami i planem budżetowym, a w szczególności:
2) sporządzanie rejestru dochodów i wydatków budżetowych
3) prowadzenie sprawozdawczości budżetowej w systemie FK oraz TREZOR
4) sporządzanie planów finansowych dochodów i wydatków budżetowych
5) rozliczanie środków na wydatki budżetowe w zakresie planów i dotacji celowych
6) terminowe przekazywanie i rozliczanie dochodów budżetowych
7) bieżące prowadzenie harmonogramu zapotrzebowania na środki finansowe w systemie TREZOR
8) kontrola przygotowane dokumentacji księgowej
9) kontrola pod względem rachunkowym dokumentacji w zakresie wydatków i dochodów
3. W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:
1) Główna Księgowa
2) Inspektor ds. płacowo-kadrowych
3) Referent ds. księgowych
§ 14
1. Do zadań zespołu do spraw administracyjnych należy:
1) Prowadzenie dokumentacji kancelaryjnej
2) Pisanie pism
3) Sprawdzenie dokumentacji w zakresie dochodów własnych pod względem rachunkowym raportów lekarzy dotyczących chorób zakaźnych, złożonych oświadczeń i wystawienie rachunku dla usługobiorców
4) Sporządzenie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych
5) Obsługa interesantów z zewnątrz
6) Rozliczanie kart drogowych
7) Prowadzenie zamówień publicznych
8) Sprawdzenie pod względem formalno-rachunkowym raportów lekarzy w zakresie dochodów budżetowych i chorób zakaźnych
9) Nadzorowanie nad zachowaniem spójności oprogramowania wdrażanego i eksploatowanego przez inspektora
10) Współpraca przy tworzeniu nowych aplikacji z ich wykonawcą oraz ulepszenie i wprowadzenie uzupełnień do użytkowanych programów
11) Administrowanie serwerami, siecią i systemami informatycznymi
12) Wykonywanie bieżącej obsługi urządzeń informatycznych
13) Prowadzenie napraw i konserwacji sprzętu komputerowego
14) Przygotowanie oraz realizowanie umów z podmiotami zewnętrznymi na dzierżawę łączy i korzystanie z linii teleinformatycznych
15) Prowadzenie merytorycznego i rzeczowego nadzoru nad eksploatacją sprzętu informatycznego i oprogramowania
16) Archiwizowanie, przechowywanie i ochrona danych, w tym danych osobowych gromadzonych i przetwarzanych w stacji w formie elektronicznej
17) Zapewnienie bezpiecznej wymiany informacji między komórkami inspektoratu oraz innymi instytucjami
18) Zarządzanie strukturą serwisu internetowego i rozwijanie technologii ułatwiającej kontakt przez Internet
19) Zabezpieczenie dokumentacji dotyczącej licencji oprogramowania na każdym stanowisku pracy
20) Pełnienie funkcji inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego w rozumieniu ustawy z dn. 22.01.1999r o ochronie informacji niejawnych (T. jedn. Dz. U. z 2005r nr 196, poz. 1631 z późn. zmian.) w tym: dokonywanie bieżącej kontroli zgodności funkcjonowania sieci lub systemu teleinformatycznego ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa, dokonywanie kontroli przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji
21) Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Mławie lub osoby przez niego upoważnione, nie objętych niniejszym zakresem czynności
2. W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzi:
1) Inspektor ds. administracji
2) Informatyk
§ 15
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw obsługi prawnej należy:
1) opiniowanie przedstawionych decyzji i postanowień w celu zapewnienia zgodności z prawem podejmowanych rozstrzygnięć,
2) sporządzanie projektów opinii prawnych w sprawach dot. bieżącej działalności PIW w Mławie,
3) opiniowanie pod względem formalno – prawnym projektów umów cywilno – prawnych,
4) przygotowywanie oraz opiniowanie pełnomocnictw i upoważnień,
5) udzielanie odpowiedzi na przedstawione przez pracowników bieżące problemy prawne,
6) reprezentowanie podczas postępowań przed sądami powszechnymi,
7) wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Mławie lub osoby przez niego upoważnione, nie objętych niniejszym zakresem czynności.
§ 16
1.Do zadań zespołu ds. odkażania należy:
1) Wykonywanie dezynfekcji po stwierdzeniu choroby zakaźnej
2) Dbanie o sprzęt dezynfekcyjny
3) Kontrole gospodarstw utrzymujących zwierzęta gospodarskie
4) Zaopatrywanie w środki odkażające
5) Prowadzenie i obsługa samochodu do dezynfekcji
6) Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Powiatowego Lekarza
7) Wykonywanie obsługi codziennej samochodu
8) Dokonywanie okresowych zmian oleju w silniku
9) Dbanie o ogólna sprawność pojazdu samochodowego
10) Rozliczenie się z paliwa i olejów
11) Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych
12) Przestrzeganie regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku
13) Weterynarii w Mławie lub osoby przez niego upoważnione nie objętych niniejszym zakresem czynności
2.W skład zespołu ds. odkażania wchodzi:
1) Starszy weterynaryjny kontroler sanitarny
2) Kierowca.
§ 17
Tryb pracy Inspektoratu określa szczegółowo regulamin pracy wprowadzony zarządzeniem Powiatowego Lekarza.
Wykaz załączników:
1. Schemat organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii– zał. Nr 1.
2. Wykaz symboli komórek organizacyjnych – zał. nr 2.
Publikacja dnia: 29.09.2010
Dokument z dnia: 28.09.2010
Dokument oglądany razy: 5 475